Qvickstep värdesätter säkerhet & kvalitet

Med mål att säkerställa kvalitet och säkerhet

Städ i Malmö. Qvickstep värdesätter säkerhet och kvalitet. - Alla som jobbar på Qvickstep är duktiga på sitt jobb, berättar Lotta Mejstad, VD på Qvickstep. Lär en intervju med Lotta Mejstad, VD och ägare av Qvickstep som berättar om hur man jobbar för att säkerställa kvalitén och trygga säkerheten för kunderna.

Hur jobbar Qvickstep?
– Qvickstep är ett familjeföretag som i första hand arbetar med regelbunden hemstädning och fönsterputs. Men sedan några år tillbaka utför vi även flyttstädning och har lagt till tjänster som till exempel fogrengöring i badrum, ministädning och från och med i år också privat hemtjänst, berättar Lotta.

Vilka jobbar i Qvickstep?

– På Qvickstep jobbar ett tiotal personer från en rad olika länder. De har alla genomgått minst en omfattande intervju och kontroller görs bland annat i belastningsregistret för att så långt som det är möjligt upprätthålla en hög säkerhet och trygghet för våra kunder.  De är såklart också duktiga på sitt jobb, skrattar Lotta.

Hur säkerställer Qvickstep hög kvalitet och säkerhet vid städtillfället?

– Den bästa städaren är enligt min mening en tusenkonstnär med flexibelt sinne och det är dessa personer vi letar efter. Hemstädning är en svår konst och vi har därför kompletterat vår utbildning med en extern del för att säkerställa hög kvalitet. När det gäller våra kunders säkerhet och trygghet har detta stått i centrum ända sedan vi började för 16 år sedan och hitintills har vi inte haft någon allvarlig incident. Våra rutiner är prövade 1000 gånger om och vi har världens bästa personal så jag vågar påstå att man är trygg hos Qvickstep, säger Lotta med eftertryck.

Vad händer när jag kontaktar Qvickstep?

– Om det gäller regelbunden hemstädning är det jag som kontaktar kunden, gäller det något annat som till exempel fönsterputs eller flyttstädning så är det Zivile som tar kontakt. Varje offert är individuellt anpassad så jag gör oftast ett hembesök innan offerten skrivs. Nytt för i år är att vi även kan genomföra hela processen digitalt, hembesöket kan också göras digitalt vilket verkar bli uppskattat av våra kunder. Det är tidsbesparande och kan utföras nästan när som helst. Likaså kan man boka fönsterputs eller ett möte direkt på hemsidan, det är smidigt och enkelt tycker våra kunder, berättar Lotta vidare.

Vem har jag kontakt med?

– Vanligtvis med mig när det gäller hemstädning och schemaläggning. De flesta andra frågor sköter Zivile. Det betyder att vi känner våra kunder och förstår de individuella behoven som alltid uppstår. Det var mot bakgrund av det tankesättet som vi nu också erbjuder hemtjänst, för de som behöver lite mer än bara städning. Och - vi är nästan alltid tillgängliga, så man behöver inte sitta i telefonkö eller så för att få kontakt. Ledningen för Qvickstep bestämde tidigt att inte låta företaget växa så mycket att vi riskerade att försämra den viktiga kontakten med våra kunder. Våra kunder tillhör alltså en liten exklusiv skara som alltid har direkt tillgång till Qvicksteps tjänster, avslutar Lotta leende.